From Chicken satay to Scorpion satay..Hello China! - Reisverslag uit Peking, China van Annabel Beldt - WaarBenJij.nu From Chicken satay to Scorpion satay..Hello China! - Reisverslag uit Peking, China van Annabel Beldt - WaarBenJij.nu

From Chicken satay to Scorpion satay..Hello China!

Door: Arjo

Blijf op de hoogte en volg Annabel

05 April 2011 | China, Peking

Vanuit Lombok zijn we naar Balie met een snel boot gegaan. Op zee zagen we nog een tien tal dolfijnen een tornado ontstaan en het weer veranderde op slag, van mooi rustig naar een halve storm.

In Ubud hebben we nog een paar ADHD chimps gezien en een balinees orkest dat aan het oefenen was voor een optreden: geweldig, alleen Anna vond het maar een klere herrie

De volgende dag toch maar decadent een prive chauffeur genomen ,om wat rijstvelden mooie heuvel landschappen enz enz te zien terloops kwamen we ook nog in een voorjaars regenbuitje terecht, de weg veranderde in geen 5 minuten tijd van een stoffig wegdek naar een halve rivier.

Na Ubud waar we de laatste dag nog heerlijk gegeten hadden met uitzicht op de Balinese Manneke Pis zijn we maar weer verhuisd naar Kuta om daar toch maar een paar dagen vakantie te nemen voor ons volgende reisdoel: China.

Na nogmaals een dag in een vliegtuig te hebben vertoefd kwamen we laat aan in Beijing. Het hostel had een ophaal service geregeld perfect .

Twee hele uit de kluiten gewassen chinezen kwamen ons op halen ( ik had altijd gedacht dat die gasten niet boven de 1.5 meter uitkwamen).

eindelijk weer eens met warm water een douch nemen (low budget he ) een geweldig hostel: Sunrise Hostel in Beijng.

Maar het bleef een feit het was hier volgens Anna en een klein beetje volgens mij toch ook"" sterfens koud"" 20 graden.

Na de buurt te hebben verkent kwamen we in een eet- en souvenirsteegje terecht: geweldig wat een kleuren en eten, schorpioenen, zeepaardjes, zee sterren ,speelgoed enz. Alles bieden ze aan!

Zijn jullie wel eens bij een chineese
Mac donnalds geweest? je wijst wat aan maar je weet echt niet wat er op tafel komt. echt lachen.

Vandaag nog naar de Verboden Stad geweest, echt werkt er nou nooit geen chinees? het leek wel of ze allemaal vrij hadden, zoveel mensen liepen er rond.

Morgen gaan we nog naar een volgende hoop stenen wat ze hier De Muur noemen ik kijk er weer opnieuw naar uit net als de afgelopen drie weken elke dag weer.

Ps in een dronken bui heb ik nog een tatoe laten zetten, die van Amstel

Maar het werkt echt ze komen wel met bier aan zetten en niet met thee ""lachen""

Groetjes, Arjo (en Annabel)

Foto's: http://annabel87.hyves.nl/album/60651608/Zuid_oost_Azie/Ia_-j78y/fotos/1274842321/0/OKm2/?ga_campaign=photoItemEntry_PhotoBox_Profile_Photo

• 05 April 2011 - 17:33

Eva:

Tja, wat hebben jullie het zwaar.... 20 graden daar!! :D
    Nu gaat het wel erg snel! Bijna back to Holland!! Nou haal er de laatste dagen alles uit wat erin zit!
    x Martien en Eva

• 06 April 2011 - 09:06

Wilma:

Wat leek het een lange tijd dat jullie, eerst Annabel en daarna jij, Arjo, weg zouden zijn. En kijk nu, het is hier woensdag ongeveer 11 uur, over goed twee dagen landen jullie als alles goed mag gaan weer op hollandse bodem. Dat zal best wel een katertje geven... veel goeie momenten samen nog.

• 07 April 2011 - 18:04

Suzan :

en straks vliegen jullie alweer naar huis..
    De tijd is echt snel voorbij gegaan..
    Tot morgen! xxx