Thailand again - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Annabel Beldt - WaarBenJij.nu Thailand again - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Annabel Beldt - WaarBenJij.nu

Thailand again

Door: Annabel

Blijf op de hoogte en volg Annabel

01 Maart 2011 | Thailand, Phuket

Hallo allemaal,

De laatste keer dat ik schreef was ik in Vientiane, de hoofdstad van Laos. Ik ben daar gekomen via een 23 uur durende busrit vanuit Hanoi. De lonely planet staat vol met horror verhalen over deze busrit, maar vanwege de tijdnood die ik een lichtelijk begon te voelen, heb ik toch besloten om deze busrit te doen. Ik was dan ook erg blij dat ik een meisje in het hostel leerde kennen die dezelfde busrit had geboekt. Uiteindelijk zaten er in de bus meerder backpackers, dus dat was wel een fijne gedachten. Uiteindelijk is de busrit, op wederom wat klusmomenten (uiteindelijk hoorde we een onwijze knal en kwam er zelfs rook van onder de bus, de bus in…) na goed verlopen. Eenmaal in Vientiane hadden we met een deel van de groep zo’n “band” gekregen door de gezamenlijke busrit, dat we bijna heel noord Laos samen hebben gedaan. Vanuit Vientiane, waar niet erg veel te beleven was behalve een buddhapark (zie foto’s) en Annabel die iedereen dik inmaakte met bowlen!;P ) zijn we naar Vang Vieng gegaan.

Van Vieng is echt THE party place in Laos, zo niet in heel Zuid-Oost Azie. Ik had al erg veel verhalen gehoord over deze plek. Vang Vieng staat namelijk bekend om het tuben. Dat is simpelweg in een reddingsband gaan zitten en je door de stroming van de rivier mee laten voeren naar allerlei barretjes, waar je je vervolgens vol laat gieten met shotjes, buckets en andere rotzooi. De meeste mensen halen het niet verder dan de 3de bar. Dat gelde ook voor ons ;-) Erg gezellig! En veel gelachen om een jongen met wie ik de kamer deelden (die had paddo’s gegeten en dacht uiteindelijk de zin van het leven gevonden te hebben! Erg interessant! Dit duurde echter niet lang, want uiteindelijk dacht dat ie doodging… Dit was minder grappig, de beste jongen wist echt niet meer wat ie met zichzelf aan moest. Ik ben dus maar een tijdje wakker gebleven om zeker te weten dat ie geen rare dingen ging doen. En dit is gelukkig niet gebeurd!)

Ik heb verhalen gehoord van mensen die werkelijk weken zijn blijven hangen in Vang Vieng… Ik had daar echter geen tijd voor omdat ik 23 februari graag weer in Thailand wilde zijn (jaja, strakke planning) Ik heb de Scooby Gang dan ook helaas vroegtijdig moeten verlaten in Vang Vieng. Dit omdat ik niet precies wist hoe ik weer naar Thailand moest komen.

Ik moest naar Luang Prabang, dat wist ik dan weer wel… in de bus daar naar toe leerde ik 2 Nederlandse meisjes kennen. Op de vraag: waar woon je? Dacht ik: Laat ik dit keer voor de grap gewoon eens “Schagen” proberen (de meeste mensen kennen t niet, dus dan is t “tussen Alkmaar en Den Helder”) Maar verdomd. Ze wisten precies waar t was! Ze hebben namelijk een nichtje in ‘t Veld wonen (“ken je dat?”)… haha Erg grappig om zo in Laos connecties met thuis tegen te komen.

Ik heb 2 nachten met hen een kamer gedeeld in Luang Prabang. Inmiddels had ik uitgevonden hoe ik weer in Thailand kon komen.. De laatste middag daar kwam ik de “Scooby Gang van de gevreesde busrit” echter weer tegen. Met hen dus nog even wat tempels bezocht en daarna weer de bus in. Wederom een rit van 22 uur…
En toen was ik weer in Thailand, dit keer Chiang Mai. Die avond zou ik Emiel en Linda meeten op de nachtmarkt (zij doen een rondreis door Thailand en Laos en dit was het punt waarop onze wegen elkaar kruisten..) Erg leuk om hen weer te zien! Gezellig wat gegeten en een biertje gedaan, je zou haast denken dat we weer eventjes in de pub zaten… Haha. Na een gezellig avond moesten we echter weer afscheid nemen, zij zouden de volgende dag weer verder richting Laos gaan. Ik had nog een extra dag ik Chiang Mai en ben daarna doorgevlogen naar Phuket. Daar ben ik nu. Hier even helemaal lekker niks gedaan. Vond dat ik dat wel verdiend had na Cambodja, Vietnam en Laos is een sneltreinvaart gedaan te hebben. De rust was echter van korte duur want morgen vlieg ik door naar Singapore! Het duurt namelijk nog maar 1,5 week voordat ik mn vader ontmoet in Indonesië en er is nog zoveel wat ik voor die tijd wil doen!! Daarover de volgende keer meer!

xx

Voor foto’s weer op onderstaande link klikken:
http://annabel87.hyves.nl/album/60651608/Zuid_oost_Azie/Ia_-j78y/fotos/1245710198/0/Duza/?ga_campaign=photoItemEntry_PhotoBox_Profile_Photo

  • 01 Maart 2011 - 13:09

    Suzan:

    Hee Annabellie,

    Erg toevallig inderdaad van die meiden! Dan zie je maar weer hoe 'klein' de wereld is;)..
    Ook leuk dat je tijdens die busrit wat andere had ontmoet en daarmee kon reizen.
    Ik heb je sjaals trouwens super veel om (bijna elke dag) haha. Vind ze echt leuk!!
    xxx

  • 01 Maart 2011 - 19:23

    Ria:

    Hey Annabel

    Je hebt weer heel wat gezien en meegemaakt. Wat mooi allemaal. Mooie foto's. Ga je nu dagen aftellen tot je vader komt.
    Heel veel succes en geniet maar lekker verder

    groetjes en liefs Cor en Ria

  • 02 Maart 2011 - 07:35

    Laura V.d H:

    Heeeey!!
    Wat een feest en verhalen allemaal!
    Blij dat het zo goed gaat.
    Hier alles prima prima, net gezwommen, nu lekker aan school :P
    De dagen worden hier al weer wat 'langer' vandaag opening van de lentetuin, dus krijg al weer helemaal zin in het voorjaar!
    Heeel veeel plezier nog!

    Liefs Laura,

  • 03 Maart 2011 - 09:34

    Tante Wilma:

    nou globetrotter, na deze reiservaring ga je een voettocht doen? B.v het Pieterpad om echt te onthaasten!!!!!!Je hebt inmiddels buservaring genoeg opgedaan om echt te kunnen zeggen, dat het in NL over het algemeen gesproken goed geregeld is. Wonderlijk dan inderdaad, dat je, zover van huis mensen tegenkomt die bekenden hebben in je eigen woonplek; een plek, kleiner als een speldeknop op de globe. Oma wat in haar nopjes toen ze van de week opnieuw een kaart van je ontving. Goeie reis maar weer, we reizen graag op papier mee.....

  • 09 Maart 2011 - 13:13

    Marian (Wolter & Dro:

    Hoi Annabel,

    Als collega van je vader lezen we regelmatig jouw reisverslagen en worden we door hem op de hoogte gehouden. Maar omdat we de komende 4 weken natuurlijk niets van hem horen, zouden we het erg leuk vinden om af en toe een stukje over hem te lezen of een fotootje te zien. Zou je hem willen vragen af en toe iets aan het reisverslag toe te voegen?Hij wil namelijk niet zijn eigen arjovdbeldt.waarbenjij.nu aanmaken.
    Alvast bedankt en hééél veel plezier samen.

    groetjes
    Marian (namens alle collega's)

  • 10 Maart 2011 - 12:07

    Laura W:

    ik had dit verhaal nog niet gelezen.
    mooi verhaal van die paddo's haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Phuket

Annabel

Actief sinds 14 Jan. 2010
Verslag gelezen: 249
Totaal aantal bezoekers 23660

Voorgaande reizen:

20 Januari 2010 - 09 April 2010

Botswana!

11 November 2010 - 30 November -0001

Midden Oosten en verder...

Landen bezocht: